KURULUŞ VE TARİHÇE

Hem İslam Dünyasında hem de Türk Dünyasında her zaman yerini ve önemini korumuş olan ve dünyanın bütünleşip tek bir coğrafya halini almış bulunan bugünkü yapısıyla bile jeopolitik açıdan halen dünyanın en stratejik yeri olan Anadolu’muza ve Türkiye’mize yakışır bir marka olmak üzere 80’li yılların başında Antalya’dan yola çıkan Tahtakale Spot; sıcak ve yüksek seviyeli bir hizmet anlayışı, kaliteli ve 50 bini aşkın zengin ürün çeşidi ve uygun fiyat politikası ile siz müşterilerine her an yenilikçi ve farklı bir işletmecilik yaklaşımıyla ve binleri aşkın kendi üretimi olan ürünleri ile sektöründe sadece kendine has bir çizgi ile bugün Antalya sınırlarını taşan bir coğrafyada sizlere hizmet vermeye devam etmektedir.

Tahtakale Spot; ticaret hayatına seksenli yılların başında, henüz bugünkü gibi büyük AVM’ler ve Marketler zincirlerinin bulunmadığı, ticaretin ve hizmetin küçük mekanlarda ve müşteriler ile birebir ilişkinin dostluk ve güvenle perçinlendiği dönemde Antalya Güllük Caddesinde şu anda işletmenin sahipliğini yapan Sayın Sedat Cengiz’in faaliyet gösterdiği anahtar tezgâhı ile başladı. O zaman henüz bu unvanı yoktu. Sedat Bey, tezgâhına “Anahtarcı Sedat’ın Yeri” ismini vermişti. Tezgâhta hem ihtiyaçlar karşılanıyor hem de en üst düzeyde gösterilen samimiyet ve dürüstlük yardımı dostluklar gelişiyordu. Müşterilerin memnuniyeti ve güveni Sedat Bey’in işlerini hızlı bir şekilde çoğalttı. Daha sonraki yıllarda ürün ve hizmet yelpazesini geliştirme adına çakmak gazı doldurma ve şemsiye tamiri hizmetlerini de ekleyerek faaliyetlerine devam etti. Yıllar sonra “Anahtarcı Sedat’ın Yeri” tüm Antalya’da tanınır hale geldi ve daha iyi hizmet verebilmek ve müşteri memnuniyetini arttırarak devam edebilmek için artık tezgahtan “Dükkan”a geçmenin zamanı gelmişti. Sedat Cengiz; 1993 yılında Teoman Paşa Caddesinde ilk perakende dükkânını açtı. 1994 yılında Güllük-100.Yıl kavşağında 2.Perakende dükkânı, 1995 yılında ise Şarampol Caddesinde 3.perakende dükkânı açıldı. Sedat Bey artık hem perakende hem de toptan hırdavat işine de başlamıştı. Böylece, 1996 yılında Şarampol Caddesinde ilk toptan-perakende satış yapan işyeri hizmete girdi. O yıllarda toptan fiyatlar ile perakende fiyatlar arasında uçurumlar vardı. Sedat Bey, bir gün toptan sattığı fiyattan perakende satmaya karar verdi ve bugünkü para ile birkaç TL’ye birçok ürünü satıyordu. İnanılmaz olumlu tepkilerle ticaret çığ gibi büyüdü ve 1999 yılında Çallı`da hırdavatçılığı anımsatması bakımından o günlerde hem hırdavat ürünleri hem de ucuzluğun simgesi haline gelen ve çok meşhur olan İstanbul’un Tahtakale semtinden esinlenerek, firmaya "Tahtakale İş Merkezi" ismini koyarak o zamanların şartlarıyla ilk büyük alışveriş merkezi açıldı. Bu alışveriş merkezi Antalya’da büyük yankı yaptı. Alışverişin tarzı değişti ve Antalya’da artık yeni bir dönem başladı. Küçük dükkânlardan büyük alışveriş merkezlerine dönüşüm Doğu Garajındaki alışveriş merkezi ile başladı. Doğu Garajı Şubesinin açılışında çok büyük izdihamlar yaşandı ve aynı gün içerisinde defalarca mağaza girişi müşterilere kapatılarak içerideki müşterilerin alışverişini yaptırıp boşaltılması sağlandı. Artık Tahtakale İş Merkezinin ünü Antalya Merkez sınırlarını aşıp ilçelere kadar uzanmıştı. Sedat Bey Doğu Garajı Şubesinin muazzam bir şekilde talep görmesinden dolayı firmanın o güne kadar Tahtakale İş Merkezi olan adını; yapılan işi daha çok temsil etmesi açısından Tahtakale Spot olarak değiştirdi. Eski Sanayide 7 katlı alışveriş merkezi ile devam etti. Akdeniz Sanayi, Dokuma (Ant Koop Atatürk Lisesi arkası) mağazası ve Kumluca mağazası açıldı. 2007 yılında Antalya Merkez Tahılpazarı`nda Şarampol ve "Oyuncak Toptan", "Kırtasiye Toptan" mağazalarının açılmasıyla toplam 9 rakamına ulaşarak Antalya`da söz sahibi büyük mağazalar arasına girmeyi başardı. Tahtakale Spot, 2008 de 2, 2009’da 1, 2010 da 3, 2011’de 6, 2012 de 8, 2013 de 8 şube açmış olup 2014 yılında ise 40 şubenin üzerine çıkmayı hedeflemiştir.

Tahtakale Spot şubelerinde; gıda, manav, et, şarküteri, balık, pastane ve unlu mamuller, sıcak ekmek ve yufka, giyim, ayakkabı, hırdavat, anahtar, su tesisat malzemeleri, boya, elektrik, elektronik, beyaz eşya, kozmetik, züccaciye, kırtasiye, oyuncak, bijuteri ve hediyelik eşya olmak üzere 50 bine yakın ürün satılmaktadır.

Tahtakale Spot bugüne kadar açtığı tüm şubelerde Anahtar Reyonu ve Tezgâhı bulundurmakta ve buralarda anahtar ve kilit satmanın ötesinde, şirketin doğma ve gelişme sebebi olan Anahtar yapımı ve kapı kilit açma hizmetlerine; büyük bir hevesle, onurla ve ahde vefayla devam edilmektedir. Tahtakale Spot bundan sonraki açacağı tüm şubelerinde bu tarihi ve manevi temsili hatırlamaya devam edecektir.

 VİZYON, MİSYON, DEĞERLER VE STRATEJİK PLANLAMA

1984 yılında şirketleşen Tahtakale Spot; faaliyet gösterdiği tüm alanlarda sürekli gelişme ve farklılaşma anlayışı ile önce tüm yurtta, daha sonra tüm dünyada kaliteli ürün ve hizmetler sunan, "vazgeçilmez bir marka haline gelmiş" şirketlerden biri olmayı kendine vizyon olarak belirlemiştir.

Misyonu ise; Kalite ve ucuzluğun bir arada olduğu, müşteri merkezli hizmet anlayışını benimseyen, insana ve çevreye değer veren, güvenilir ve yenilikçi bir şirket olmaktır.

Tahtakale Spot; faaliyetleri esnasında, Saygı, Kalite, Güven, Performans, Çeviklik ve Farklılık faktörlerini kendisine değer olarak benimsemiştir.

Kendisine, faaliyet gösterdiği süre boyunca “Kurumsal Prensipler” olarak da; SİSTEM’ e ait olmak, Ekip olmak, Ölçülebilir olmak ve Sürekli Performans’ı ilke olarak kabul etmiştir.

İş Yapma Şekli olarak ise; Yapılandırma, Bilgilendirme, Eğitim, Ölçme, İzleme, Denetleme, Değerlendirme ve Performans Yönetimi faktörlerini esas almıştır.

Bugün; çalışan sayısı 2.000 kişiye yaklaşan Tahtakale Spot adı altında yapılan faaliyetler artık tek bir şirketle yönetilemeyecek hacimlere ulaşmıştır.

Şirket; şu anda, yaklaşık 5 yıl önce başlattığı, ölçülebilirlik, sistem yaklaşımı ve yeniden yapılanma ve kurumsallaşma sürecine çok ciddi bir biçimde emek, zaman ve fon ayırmaktadır. Özellikle son 3 yıldır hem yatay ve hem de dikey büyümeden dolayı yapısal dönüşümler süratle devam etmektedir. Öncelikle Tahtakale Spot çatısı altındaki faaliyetler ihtisaslaştırılarak bir şirketler topluluğu haline dönüştürülmüştü. Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde grup ve holding olma çalışmaları tamamlanacaktır. Faaliyetler şu anda SC Grup adı altında devam etmektedir. Bunun yanında Grup merkez binasının yanındaki arsa satın alınmış olup yeni ve daha büyük bir bina inşa edilerek eski bina da yenilenip iki bina entegre edilecektir. Yapılacak olan bu plaza günümüz son teknolojileri kullanılarak modern mimaride ve akıl bina olarak planlanmıştır. Plaza, grup organizasyon şemasına uygun olarak bölümlendirilmiş olup yapısal kablolama sistemlerinden özel tasarım toplantı odalarına, engelli erişilebilirliği sistemlerinden kendi kendine yeten yapı sistemlerine kadar daha birçok yeni ve modern özelliklere sahip olacaktır.

SC GRUP YAPISAL BİLGİLERİ

Gruba ait yaklaşık 30 marka tescile ettirilmiş ve sayıları 10’a yaklaşan şirketler kurulmuştur. SC Grubun başında, Sedat Cengiz’in Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüttüğü Yönetim Kurulu bulunmaktadır. Grup yapısal olarak iki yönetim ve faaliyet yapısı şekline bölünmüştür. SC Grubun merkezi faaliyetleri dört ana Direktörlüğün çatısı altında yürütülmektedir. Bunlar; Kurumsal Operasyonlar Direktörlüğü, İnsan ve Gelişimi Yönetimi Direktörlüğü, Bilgi ve Sistemleri Yönetimi Direktörlüğü ve Kalite ve Gelişim Yönetimi Direktörlüğüdür. SC Grup şu anda; Tahtakale Spot Alışveriş Merkezleri, Tahtakale Spot Ekspres Marketleri, Kevser Tekstil, Sevgi Çiçekleri Kreşi, Tahtakale Park Restoran ve Kafeterya İşletmeleri, Tahtakale İnşaat, Mevsiminden Tarım ve Gıda, Secen Unlu Mamuller ve Gıda, Kevser Reklam, Tahtakale Apart Evleri ve Evim Yapı Market şirketlerinden oluşmaktadır. Her bir grup şirketinin başında ya Genel Müdür ya da İşletme Müdürü bulunmaktadır. Gruba ait alt şirketlerde ise yine dörder adet ana yapı vardır. Bunlar; Mali ve İdari İşler Yönetimi Departmanı, Pazarlama ve Satış Yönetimi Departmanı, Satınalma ve Stok Yönetimi Departmanı ve Üretim Yönetimi Departmanı’dır.

SC Grup 2020 yılı sonuna kadar gerçekleştirmeyi hedeflediği faaliyet ve yatırımları oluşturulan “2020 Vizyon ve Stratejik Planı” çerçevesinde kurgulamış bulunmaktadır. Bu plana göre; SC Grup, 2020 yılı sonuna kadar yaklaşık 15 şirketi, 30 markası ve yaklaşık 5000 çalışanı ile yıllık 1 milyar dolar ciro yapmayı hedeflemiştir. Bu cironun en az %10’unun ihracat yoluyla gerçekleştirilmesi planlanmıştır.

 KURUMSAL OPERASYONLAR VE DESTEK HİZMETLERİ

SC Gruba bağlı şirketlerin lojistik ihtiyaçları için; Tır, kamyon, traktör, çekici, frigofrik araç, minibüs, panel taşıyıcı ve otomobillerden oluşan 100’ün üzerinde kendisine ait araç filosu hizmet vermektedir. Soğutuculu araçlar, ihtiyaca göre hem +4, hem -18 hem de -40 derecede hizmet veren ve hijyen şartlara göre donatılmış araçlardır. Tüm araçlar gerekli özellikleri ihtiva eden GPS sistemleri ile donatılmış olup anında müdahaleler için altyapı kurulmuş bulunmaktadır. Bunlara ek olarak ürün lojistiği yapan araçların tamamı Plastik Mühür Sistemi ile donatılmış olup tüm araç hareketleri kayıt ve takip altındadır. Akaryakıt ihtiyaçları ise anlaşma yapılmış bulunan bir akaryakıt şirketinin kurduğu araç yakıt takip sistemi ile karşılanmaktadır.  Gruba ait arazi, bina ve teknik donanım ve demirbaşlar profesyonel bir şekilde kurulmuş bulunan Teknik Ekip tarafından takip edilmekte ve arızaları anında giderilmektedir. Ayrıca garanti kapsamındaki donanım ve ekipmanlar ilgili tedarikçilerin servisleri ile müşterek bir şekilde sıkı takip altında tutulmaktadır. Ayrıca tüm teknik ve bakım çalışmalarının uluslar arası standartlardaki Toplam Bakım Yönetimi Sistemine geçirilmesi çalışmaları devam etmektedir. Yeni yatırımlar grubun stratejik planlarına uygun olarak yapılmakta ve gerekli plan ve bütçe çalışmaları sonrasında uygulamaya geçilmektedir. SC Grup hem yatay hem de dikey olarak hızlı ve sürekli büyümesini sürdürmektedir. Şirketlerin büyüme kararlarına ve finansal rasyolarına göre bazen ilgili arazi veya bina satın alınarak bazen de kiralama yolu ile yatırımlar yapılmaktadır. Gruba ait tüm demirbaşlar; Demirbaş Yönetimi Sistemi ve Kurumsal Zimmet Sistemi ile kayıt ve takip altındadır.

Grup çalışanlarının yemek ve beslenme ihtiyaçları merkezi bir yemekhanede işinin ehli ustalar tarafından; kendi kadrosu olan gıda mühendisleri denetiminde hijyen ve profesyonel şartlarda en taze ve en kaliteli ürünler kullanılarak, yüksek teknolojili ekipman ve donanımlar kullanılarak üretilmekte ve hijyen şartlarla çalışanlarına her gün ulaştırılmaktadır. Grubun çalışanlarını bir kaynak değil de şirket varlığı görmesi politikasına bağlı olarak çalışanların yemeklerini taze ve sıcak yiyebilmeleri için tüm mağaza ve diğer lokasyonlarda sıcak su ısıtmalı ve kapalı benmari sistemi kurulmuştur.

Gruba ait tüm tesis, donanım ve ekipmanlarda yasal zorunlulukların üzerinde bir seviyede ilaçlama ve hijyen şartların oluşturması çalışmaları titizlikle devam ettirilmektedir. İlaçlamalar ve kendi kadrosu olan gıda mühendislerinin periyodik takipleri sıkı bir şekilde yapılmaktadır.

İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda çalışmaların tamamı yasal tanım ve kriterlere uygun olarak yapılmakta olup, tüm eğitimler periyodik olarak hem teorik hem de uygulamalı olarak devam etmektedir. Çalışmalar İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda yasal yetkili bir şirketin partnerliğinde profesyonel olarak devam etmektedir. Ayrıca şirket çalışanlarına doktor hizmeti de bu partner firmanın hizmetleri kapsamında yürütülmektedir. Grubun iş sağlığı ve güvenliği yasaları çıkmadan öncesinde yürüttüğü Afet ve Olağanüstü Durumlar Yönetmeliği ve çalışmaları da yasal kapsamdaki çalışmalar ile birleştirilerek daha geniş bir yelpazede faaliyetler sürdürülmektedir.

Grupta ayrıca Sürdürülebilirlik Politikaları da belirlenmekte olup gerekli planlamalar ve aksiyonlar kısa sürede uygulamaya geçirilecektir. Sosyal Sorumluluklar konusunda ise titizlikle ve devamlılığı olan çalışmalara devam edilmektedir. Grup anlayışı gereği bu tip çalışmalar pek duyurulmadan yapılmaktadır. Ayrıca engelli vatandaşlarımız için tüm ortamlarımızda Erişilebilirlik tesis ve tadilatları da devam etmektedir. Sokak hayvanları için de halen yürütülmekte olan bir proje yakında hayata geçirilecektir.

SC grup tüm güvenlik gücü faaliyetlerini dışkaynak kullanımı ile çözümlemiş bulunmaktadır. Teknik güvenlikler ise kameralar, hareket algılayıcılar ve diğer donanımlar yardımı ile yine tedarikçi firmaların partnerliği ile gerçekleştirilmektedir. Grup merkezinde bulunan Kamera gözlemleme ve takip kadrosu tarafından hem caydırıcı amaçlı hem de performans takipleri açısından gerekli işlemler sürdürülmektedir.

SC GRUP MALİ VE İDARİ İŞLERİ

Gruba ait Mali ve İdari İşler Direktörlüğü bünyesindeki yaklaşık 20 çalışan ile tüm muhasebe ve finansal işlemler sıkı bir disiplin ve titizlikle yürütülmektedir. Ayrıca finans konularında hem strateji üretme, hem finans sektörü ilişkileri hem de periyodik finans işlemleri konusunda dışkaynak ve partnerlik hizmeti alınmaktadır. Gruba ait günlük binlerce evrak gerçek zamanlı ve online takip edilmektedir. Tüm ödemeler belirli bir model yapısı içerisinde yapılmaktadır. Yapılan tüm veri ve bilgi kayıtları, mutlaka kümülatif raporlar, muhasebe teknikleri ve çapraz sorgularla ilgili diğer departmanlarla senkron olarak teyit edilmekte ve onanmaktadır. Grubun mali işleri kendi karar ve yönetim kadrosu yanında bir yeminli mali müşavir ve iki mali müşavir aracılığı ile yönetilmekte ve yürütülmektedir. Grup merkezi ve alt şirketlerin koordinasyonu, oluşturulan Yönetim Asistanlığı çatısı altında Yönetim Kurulu Başkanı, Başkan Yardımcıları ve Yönetim Kurulu üyelerine ulaştırılmakta ve icrai geri dönüşü sağlanmaktadır. Grup yönetimsel ve konsolide icra kararları periyodik İcra Koordinasyon toplantıları ve daha seyrek olmak üzere Yönetim Kurulu toplantıları aracılığı ile yapılmaktadır. Grupta faaliyetleri sonucu biriken milyonlarca yasal ve özel belgeler Arşivleme Sistemleri ile takip edilmektedir. Hukuksal İşlemler ve Sözleşmeler de yine dışkaynak kullanımı metoduyla sözleşmeli iki avukat tarafından şirket adına yürütülmektedir. Marka, Telif ve diğer hak ve şerefiyeler bir Marka danışmanlık firması aracılıyla sürekli hizmet sözleşmesi ile devam ettirilmektedir. Yatırım Teşvik ve Hibe işlemlerinin takipleri de yine ilgili sektördeki Profesyonel Danışmanlık Firması aracılığı ile sürdürülmektedir.

SC GRUP PAZARLAMA - SATIŞ, MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE DAĞITIM KANALLARI

Grubun Pazarlama, Dağıtım Kanalları ve Müşteri İlişkileri ile ilgili konsolide bir üst yapısı bulunmaktadır. Tüm grup şirketlerinin kendi satış pazarlama yönetimleri bu yapının kurumsal model yapısı ve senkronizasyon çatısı altında yapılandırılmıştır. Grup adına Pazarlama stratejileri Yönetim Kurulu tarafından üretilmekte ve alt şirketlerde planlama ve taktiksel çalışmaları yürütülmektedir. Gruba ve şirketlerine ait Kurumsal Görseller tanımlanmıştır. Tüm araçlar kurumsal görsellerle giydirilmiştir. Her markanın kurumsal logosu, sloganı ve kurumsal görsel sistemleri mevcuttur. Grup merkezinde oluşturulan masaüstü yayıncılık ve tasarım bölümü tüm grup tasarım formatlarının tek elden çıkması ve senkron bir şekilde korunması sorumluluğunu üstlenmiş bulunmaktadır. Ayrıca tüm grubu temsilen şarkı ve cıngıllar da mevcuttur. Tüm mail ve form sistemleri bu kurumsal görsellere göre düzenlenmiştir. Müşteri hareketleri ve aksiyonları Çılgın Kart adında ve tüm grupta kullanılan bir müşteri kartı aracılığı ile yapılmaktadır. Çılgın Kart’ın dağıtımında, lansmanından sonra bir iki ay içerisinde yüz bini aşkın bir başvuru ile efsanevi bir başarı elde etmiştir. Çılgın Kart birçok özelliği bakımından Türkiye’de ilk olan öncülüklere sahiptir. Çılgın Kartın; One Pass, Grup Plus, Promo, Vezne, Veresiye, Business ve ArtıBirlikte adında modelleri bulunmaktadır. Çılgın Kart ile alınan ürün ve hizmetlerin belirli bir zaman sonra profesyonel CRM Analizleri ve Müşteriye Direkt Ulaşma ve İletişime geçme çalışmalarına başlanacaktır. Pazarlama bünyesinde ayrıca Alternatif Kanallar isminde bir departman mevcut olup, internet, doğrudan satış networku, toptan satış, Pastamatik adında Vending Makineleri vb. çalışmalarında bulunmaktadır. Ayrıca GSM operatörü bağımsız mobil sistemlerle pazarlama ve duyuru modelleri üzerinde çalışmalar devam etmektedir. Grup Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ sistemlerini de verimli bir şekilde kullanmaya devam etmektedir. Gruba ait tüm şirketlerin web siteleri mevcuttur. Toplamda yaklaşık 50 adet web ismi satın alınmış olup çoğunluğunun hostingine başlanmıştır. Bütün bunlara ek olarak tüm gruba hizmet etmek üzere 444 7 AVM(286) numaralı çağrı merkezi hattı ile çalışmalar ve hizmetler devam etmektedir. Tüm müşteriler grup merkezine ister sosyal ağlardan, ister çağrı merkezi numarasından, ister ana merkez telefonlarından isterseler de e-mail yolu ile istedikleri zaman ulaşabilirler. Sesli olan iletişimlerde anında, diğer ortamlarla olan iletişimlerde de en geç bir saat içerisinde kendilerine ulaşılıp sorunları çözümleme yoluna gidilmektedir. Özellikle hizmetin yoğun olduğu faaliyetlerde sıklıkla müşterilerin görüşleri periyodik anketler yolu ile de çözülmektedir. Ayrıca üzerinde yoğun bir Ar-Ge çalışması yapılan ve Türkiye çapında ilk bir uygulama olacak olan Artı Birlikte Platformu ile de müşteriler henüz alışveriş ve hizmet ortamlarını terk etmeden son derece rahat, hızlı ve kolay bir biçimde sorunlarının çözülmesini isteyebilecek hale geleceklerdir. Bütün bunlara ek olarak grup çalışmalarına Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Halkla İlişkiler adına Türkiye’de ilk bir uygulama ile Çılgın Robot, Çılgın Öğrenci Ali Can, Çılgın Dayı, Çılgın Deli Kadir gibi “Çılgın” sıfatıyla başlayan karakterler oluşturulmuş olup her farklı dönemde bu tiplemeler farklılaşma ve müşterilerin grup bünyesinde hizmet ortamlarında yaşam ve hizmet kalitesinin arttırılma yoluna gidilmiştir. Yine aynı çalışan ile tarihsel mirasımız olan Nasrettin Hoca, Keloğlan ve Balıkçı Temel gibi tiplemeler de uygulamaya sokulmuştur. SC Grup orta vadede faaliyetlerinin ve satışlarının en dörtte birini ihracat yoluyla yapmayı hedeflemiştir. Yeni kurulan şirketlerin neredeyse tamamı üretim ve ihracat hedefiyle kurulmaktadır. Bu şirketler az miktarda Tahtakale Spot firmasına satış yapacaklar, kalan üretimlerini ise toptan yoluyla yurt içine ve ihracat yoluyla yurt dışına satacaklardır.

SC GRUP İNSAN VE GELİŞİMİ YÖNETİMİ

SC Grupta çalışanlarla ilgili yapı merkezde kurulan İnsan ve Gelişimi Yönetimi Direktörlüğü tarafından yürütülmektedir. Gruba ait şirketler kendi personel özlüklerini kurmakla beraber tüm çalışan politika ve sistem ve kuralları merkezi olarak gerçekleştirilmektedir. Öncelikle SC Grupta çalışanlar şirketin bir kaynağı olarak değil de şirketin bir varlığı olarak kabul edilmektedir. Bundan dolayı bu yapının ismi İnsan Kaynakları Direktörlüğü değil İnsan ve Gelişimi Yönetimi Direktörlüğü olarak belirlenmiştir. İnsan bir varlıktır ve gelişmesi için çalışmalar gerekmektedir. Bu departmanda İşe Alım, İşe Yerleştirme, Kariyer Hareketleri, Etkinlik ve Organizasyonlar, Personel Özlük, Eğitim ve Gelişim gibi alt birimler bulunmaktadır. Ayrıca Kurumsal Davranış ve Etik Değerler Kriterleri Yönetmeliği, Kurumsal Entelektüel Platformu (KEP), Özgeçmiş ve Bilgi Dosyası (CDF) gibi Türkiye çapında örnek uygulamalara bu departman imza atmıştır. Grubun bu departmanında İşletme ve Muhasebe mezunları dışında Halkla İlişkiler, Sosyoloji ve Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri mezunları da çalıştırılarak ileri bir ihtisaslaşma yoluna gidilmiştir. İş Başvuru sürecinde ise Kariyer.net, Kurumsal İş Başvuru Portalı, e-mail ve Form aracılığı ile işe başvurma gibi yöntemler kullanılmaktadır. Ayrıca üzerinde ciddi bir Ar-Ge çalışması bulunan Artı Birlikte Platformu ile Türkiye’de ilk olacak bir yöntemle iş başvuruları kabul edilecektir. Çalışanların sistem kararlarına dahil edilebilmeleri için öneri mail sistemi geliştirilmiş olup her ay tüm grup çalışanlarının cep şahsi telefonlarına hatırlatma SMS’i atılarak önerileri toplanmakta ve aylık periyotlarda ödüllendirilmektedir. Çalışanlar PDKS sistemleri ile takip edilerek adaletli bir puantaj sistemi uygulanmaktadır. İnsan ve Gelişimi konusunda Kariyer.net firmasının Kariyer Pro ismindeki Performans ve İnsan Kaynaklar Yönetimi programı web tabanlı olarak kullanılmaktadır. Yakında çalışanlar için özel geliştirilmekte olan SC Grup içi sosyal bir ağ ile tüm çalışanlar birbiri ile etkileşebilecek hale getirilecektir. Halen Kariyer Pro Programının Self Servis adındaki sistemi ile İK işlemleri saha karar vericilerine yayılmış ve yetki devri yapılmış bulunmaktadır. Ayrıca yaklaşık 50 başlıkta çalışanlara ödül ve hatırat sistemleri geliştirilmiş bulunmaktadır. Bunlar plaket, kupa, madalya, takdir veya teşekkür belgesi ve katılım belgesi gibi enstrümanlarla takviye edilmektedir. Çalışanların orta ve uzun vadede grupta çalışmalarını özendirici ek gösterge katsayı uygulamalarına başlanmış bulunmaktadır. İlk olarak çalışılan yıl katsayısı uygulamaya konmuştur. Zamanla yabancı dil, eğitim, evlilik vb. katsayılar da eklenecektir. Yine Etkinlik ve Organizasyon birimi tarafından cenaze, düğün vb. konularda anlık kurumsal iletişimler sağlanmakta ve yeni doğan bebekler için de Hoş geldin Bebek hediye kiti uygulaması devam etmektedir. Tüm çalışanların işe başlama tarihlerinde de kendilerine çalışma yıldönümü teşekkür SMS’i atılmaktadır. Eğitim ve Gelişim için özel olarak tasarlanmış gruba ait Artı Birlikte Hareketi Salonları mevcut olup 5 yıldızlı otel anlayışı ile modern ve konforlu tefrişatları yapılmıştır. Bu salonlarda eğitim dışında komite ya da komisyon toplantıları, konferanslar, yarışmalar, kutlamalar, masa tenisi gibi küçük salon sporları vb. faaliyetler devam edilmektedir. Eğitim ve Gelişim Bölümü, çalışanların gelişimi için 100 civarı konuda kişisel gelişim eğitimleri, görev eğitimleri, işin ehli eğitimleri, İSG eğitimleri, yönetimsel eğitimler, kariyer geçiş eğitimleri, oryantasyon eğitimleri, hobi eğitimleri, yabancı dil eğitimleri, OJT eğitimleri, genel konferanslar vb. konularda eğitim ve gelişim faaliyetlerine devam etmektedir. Eğitimler sadece kapalı ve teorik olarak değil uygulamalı ve sınavlı olarak da yapılmaktadır. Birçok alanlarda sınavlar yapılmakta ve bu sonuçlar tüm kariyer hareketlerinde dikkate alınmaktadır. Eğitimler; kapalı ortam eğitimleri, kitapçık destekli eğitimler, mail destekli eğitimler, sunu destekli eğitimler, cep telefonu destekli eğitimler, dijital signage destekli eğitimler, uzaktan eğitimler, outdoor eğitimleri, CD kayıtlı video eğitimleri ve Artı Birlikte Platformu yardımı ile yapılan eğitimler olarak gerçekleştirilmektedir.  Ayrıca bu salonlarda çalışanların hobilerinin sergilenmesi ve kendilerine verilen onur ödülleri ve fotoğrafların bulundurulması da yapılmaktadır. Grup içerisinde çalışmaların ve başarıların tüm çalışanlar tarafından gerçeklenmesi ve paylaşımları açısından Artı Birlikte Hareketi ve İşin Ehli gibi misyonlar devreye alınmıştır. Bu misyonlar tamamen yatay yada matris organizasyon mantığı ile yapılandırılmış olup proje tabanlı çalışmaktadır. Bu projelerin sayısı yüze yaklaşmış olup toplamda yaklaşık 300 çalışan tarafından halihazırdaki görevlerine ek olarak yürütülmektedir. SC Grupta yaklaşık 230 adet görev tanımı bulunmaktadır. Bu görevler; görev tanımları, süreç tanımları, iş aileleri, idari görevlendirme, fonksiyonel görevlendirme, raporlama sistemleri, form ve belgeler, çizelge ve talimatlar ve görev tanımları ile yönetilmektedir. Ayrıca, tüm çalışanlar Kişilik Envanteri, Yetenek Yönetimi, Yetkinlik ve Davranış Sistemleri yardımı ile de gerektikçe değerlendirilmekte ve yeniden yerleştirilmekte ya da kariyerleri geliştirilmektedir. Yönetim Kadroları atamalarında çok yüksek bir oranda hazır çalışanlardan yapılmakta ilgili görevler çok özel spesifikasyonlar istemediği müddetçe dışarıdan direkt yönetici alınmamaktadır. Özellikle mavi yakalı grup profesyonel olarak kurumsal tasarımdan çıkmış kıyafetlerle çalıştırılmaktadır.

SC GRUP BİLGİ VE SİSTEMLERİ YÖNETİMİ

SC Grup çok sağlam bir Bilgi ve Sistemleri altyapısı ile desteklenmiş bir biçimde çalışmalarına devam etmektedir. Merkez binada Fault Tolerant olarak tasarlanmış ana bilgisayarlar mevcuttur. Bilgi ve Sistemleri Direktörlüğü hem sistem geliştirme hem de uygulama ve çözüm geliştirme konularında çalışmalar yapmaktadır. Grup bünyesinde yaklaşık 200 adet IBM POS kasa bulunmaktadır. Ayrıca yerinde tüketim işletmelerinde restoran yönetim programları kullanılmakta ve hem kasa hem de sipariş terminalleri yardımı ile sistem yönetilmektedir. Alt şirketlerde de Ticari Uygulama Programları kullanılmaktadır. Grup bünyesinde toplanmış olan tüm ihtisas yazılımları merkezde konsolide edilmekte ve böylece grup faaliyetleri toplu bir bakış açısıyla sevk ve idare edilebilmektedir. Bu departmanda ayrıca Veri ve Bilgi Yönetiminden sorumlu bir bölüm bulunmaktadır. Bu bölüm İş Zekası yazılımları ile grubun veri, bilgi ve rapor ihtiyaçlarına çözümler geliştirmektedir. Yazılımların çoğunluğu merkez Ana Bilgisayarı ve şirket içi ağlarla yönetilmekle beraber ihtiyaçlara göre birçok yazlım da internet üzerinden çalıştırılmaktadır. Ayrıca şirketlerin elektronik haberleşme ve yazışmaları için Outlook programı kullanılmaktadır. Bilgi ve Sistemleri departmanı grup içerisinde oluşabilecek birçok gruba özel ihtisas ve detaydaki ihtiyaçları karşılamak için de uygulama yazılımları geliştirmektedir. Geniş bir coğrafi alana yayılmış bulunan bilgi işlem cihazları ve ağların bakım ve onarımları kendi kadromuz tarafından yapılmaktadır. Ayrıca ilgili tedarikçilerden de bakım ve geliştirme sözleşmeleri mevcuttur. 

SC GRUP KALİTE VE GELİŞİM YÖNETİMİ

Grubun bünyesindeki tüm Kalite Tanımları ve Yönetimi bu departmanda yapılmaktadır. Niteliksel Denetlemeler için oluşturulmuş bulunan Kalite Uyum Bölümü tarafından yönetim tarafından geliştirilmiş bulunan muhtemelen Türkiye’de ilk bir uygulama olan ve yaklaşık 200 maddeden oluşan Kalite Uyum Kriterleri aracılığı ile tüm şube ve lokasyonları haftada en az bir defa denetlemektedirler. Denetleme tespitleri web tabanlı olarak Bilgi Sistemleri departmanı tarafından geliştirilen yazılım aracılığı ile online olarak ilgili kişi ve yöneticilere anında ulaşmakta ve tespitlere yönelik gerekçeler ve çözüm odaklı aksiyonlar yine aynı yazılım üzerinden oluşturulmaktadır. Nicel denetlemeler ise Kontrolörlük Bölümü ile takip edilmektedir. Bu bölüm ise rakamsal tespitler yapmakta, merkez adına zimmeti geri alma ve yeniye devretme, kasa denetlemeleri, satışı etkileyen rakamsal öngörülere altlık oluşturacak raporlar hazırlama, sayım takip ve sonuçlandırma gibi konularda faaliyetlerini sürdürmektedir. Ayrıca bu departmanda yapılandırılan İş Geliştirme ve  Ar-Ge çalışmaları da devam etmektedir. Tüm mühendislik işleri ve gruba ait laboratuar işleri de bu departman tarafından yürütülmektedir. Şirketlerin aldığı danışmanlık hizmetleri de bu departman tarafından karar verilmekte, izlenmekte ve yönetilmektedir. Bu departman tüm Grup adına Kalite Tanımları ve uygulamalarını geliştirme ve uygulama çalışmalarını gerçekleştirmekte ve bunlara ek olarak; tüm Marka Tescil ve Takipleri, Patent Tescil ve Takipleri, İSO Belgeleri, HACCP Belgeleri, TSE Belgeleri ve diğer Sertifikasyon işlemlerini de yürütmektedir. Ayrıca Grubun tüm teknik şartnameleri ve teknik spesifikasyon tanımları da bu departman tarafından gerçekleştirilmektedir.

TAHTAKALE SPOT BİLGİLERİ

Tahtakale Spot ve Tahtakale Spot Ekspres Alışveriş Merkezleri, SC Grubun bünyesindeki en büyük şirket konumundadır. Şu an 40 şube hizmet vermekte olup 2015 yılı sonu itibarı ile 60 şubeye ulaşması hedeflenmiştir. SC Gruba ait kadronun yaklaşık 1400’ü bu şirkette çalışmaktadır. Tahtakale Spot Türkiye perakendeciliğine şahsına münhasır bir yer edinmiştir. Şirket kurumsal operasyonlar, İnsan Kaynakları, Bilgi Sistemleri ve Kalite Yönetimi açısından SC Gruba bağlı çalışmaktadır. Ancak, şirketin Pazarlama-Satış ve Şubeler Yönetimi, Mali ve İdari İşler, Satınalma ve Stok Yönetimi ve Şube içi üretimleri açısından kendi yapısı ve yönetimi bulunmaktadır.

Tahtakale Spot ürün ve hizmet çeşitliliği ile sunum ve sergileme bakımından benzeri bulunmayan bir model geliştirmiş olduğundan perakende sektöründe ciddi bir rekabet ile karşılaşmamaktadır. Tahtakale Spot, Pazarlama diliyle kendi farklılaşma ve inovasyonlarını gerçekleştirerek kendi mavi okyanusunu oluşturmuştur. Şubelerde yaklaşık 50 bin çeşit ürün satılmaktadır. Bu ürünler 20 civarı alt kategoride gruplanmışlardır. Bunlar; Gıda Ürünleri ve Temel Tüketim, Hırdavat, Zücaciye, Dayanıklı Tüketim, Oyuncak, Temizlik, Itriyat, Kırtasiye, Unlu Mamuller, Manav, Kasap, Şarküteri, Su Ürünleri, Tekstil, Hediyelik Eşya, Ev Dekorasyonu ve Mobilya, Anahtar, Gözleme ve Yufka Evi kategorileridir. Tahtakale Spot şubelerinden yılda yaklaşık 25 milyon müşteri alışveriş yapmaktadır. Bu müşteriler günde yaklaşık beş yüz bin ürün satın almaktadır. Şubeler toplamda yaklaşık 100 bin metrekare kapalı alanda hizmet vermektedir ve toplam 250 civarı kasa hizmettedir. Şubelerin büyük çoğunluğunda danışma birimi mevcut olup müşteriler özel hizmet için ayrı kadrolar istihdam edilmektedir. Tüm şubelerin güvenliği özel bir güvenlik şirketinden dışkaynak kullanımı ile sağlanan resmi güvenlik görevlilerince sağlanmaktadır. Şubelerde satılan ürünlerin yaklaşık onda biri SC Grup bünyesinde üretilen ürün ve hizmetlerden sağlanmaktadır. Satılan ürünlerden yaklaşık 2000 çeşidi SC Grup iç üretimi ve yaklaşık 300 çeşidi de Private Label – Tahtakale Spot markalı ürünlerdir. Şubelerde Kalite Uyum ve Kontrolörlük birimleri her gün denetlemelerini sürdürmektedir. Tüm açık ürünler yasal hijyen standartların üzerinde sergilenmekte ve sunulmaktadır. Şube çalışanlarının tamamı Tahtakale Spot’a özel kurumsal tasarımı yapılmış ve kaliteli kumaşlardan üretilmiş kurumsal kıyafetlerle işlerini yapmaktadır. Açık gıda bulunan alanlardaki tüm çalışanlar eldiven, önlük, şapka yada kep ve özel tasarım ayakkabılarla çalışmaktadırlar. Çalışanlar hem İSG hem Hijyen hem de İlk yardım konularında sürekli eğitimden geçirilmektedirler. Ayrıca meslekleri ile ilgili eğitim ve oryantasyonlar ile kişisel gelişim konularında ve yönetimsel konularda da eğitimler sürekli bir şekilde verilmektedir. Mesleki hakimiyetleri, sattığı ürün ve hizmetlerin en detay bilgileri ve hizmet kalitelerinin yükselmesi adına da İşin Ehli eğitim, oryantasyon ve denetlemeleri de periyodik bir şekilde yapılmaktadır. Tüm şubeler en gelişmiş ısıtma soğutma ve havalandırma sistemleri ile donatılmıştır. Aydınlatma sistemleri olarak da sektöründe en bol ışık üreten ve göze zarar vermeyen gün ışığı yayan modern aydınlatma sistemleri kullanılmaktadır. Ürün sergileme, sunum ve raf sistemleri müşterilerin şube içerisinde en rahat ve kolay alışveriş yapabileceği ergonomide ve estetikte yerleştirilmiştir. Tüm şubelerde çalışanların rahat dinlenebileceği, özel ihtiyaçlarını karşılayabileceği ve rahat yemek yiyebileceği alanlar düzenlenmiştir. Şube yönetici odalarında her türlü teknolojik altyapı kurulmuş bulunmaktadır. Seslendirme, anons ve müzik yayın sistemleri de en yeni modellerden seçilerek hizmete sunulmuştur. Tüm müzik yayınları özel bir şirketin anlaşmalı lisansı kullanılarak yapılmakta ve müzik repertuar portföyü her geçen gün artmaktadır. Tüm şubelerde standart bir format ve konsept uygulaması mevcut olup tüm ön cephe, iç yönlendirme, duyuru ve bilgilendirme enstrümanları, fiyatlandırma ve etiketleme sistemleri ile afiş sistemleri bu format ve konseptte tasarlanmış, yapılandırılmış ve düzenlenmiştir. Yine tüm tezgah, raf, vitrin, reyon, kule altlığı vb. demirbaşlar da geliştirilen standart modelde tasarlanmakta ve yerleştirilmektedir. Şube içlerindeki vitrin ve tezgah alınlıkları, reyon tavan arası boşluk aparatları, kozmetik reyon başları, kurumsal görsellerin kurulum ve montajları da sabit kurumsal tasarım görsellerine göre yapılmaktadır. Şubelerde her ürün grubundan ortalama üç farklı marka bulundurulmaktadır. Ürün yerleşimlerinde ise şube haritalamaları yardımı ile kategori ve alan yönetimi sistemleri kullanılmaktadır. En az stok seviyesi ile en fazla ürün döngüsünü verimli bir şekilde yürütmek için çalışma ve geliştirmeler devam etmektedir. Etiketlerdeki fiyatların kasalarla aynı olabilmesi için günlük sıkı kontroller yapılmakta ve özellikle bayatlık ve son kullanma tarihi konularında asla taviz verilmemektedir. Şubelerde ürünlerin en estetik ve ergonomik sergilenmeleri konusunda titiz çalışmalara ara verilmeden devam edilmektedir. Ürünler ihtiyaç sıklıklarına bağlı olarak en uygun konumda ve kolaylıkta sergilenmektedir. İster reyonlarda iste tezgahlarda isterse de vitrinlerde olsun her ürün mutlaka müşteriye maksimum görünecek şekilde sergilenmektedir. Ayrıca Tahtakale Spotun en önemli özelliklerinden birisi de müşterinin aradığı ürünü mutlaka bulacağı konusunda kendisini inanılmaz bire şekilde güvende hissetmesidir. Buna bir de bulduğu ürünü en ucuz fiyatta aldığının farkında olmasını eklersek Tahtakale Spotun neden efsaneleştiğinin faktörlerinden birini anlamış oluruz.

Gıda ve Temel Tüketim reyonlarında Tahtakale Spotun standart sergileme ve sunum modelleri kullanılmakta olup minimum alan kullanarak maksimum sürün sergileme yoluna gidilmiştir.

Hırdavat reyonları Tahtakale Spotun sektördeki diğer oyuncularda bulunmayan bir özelliğidir. Şubelerin bulunduğu semt ve şehirlerde genellikle en geniş hırdavat yelpazesi ve ürün portföyü Tahtakale Spottadır. Çalışan reyonerler hırdavat konusunda en üst düzeyde yetiştirilmişlerdir. Bir evde ihtiyaç olabilecek en düşük ihtimalli ürünler bile ürün portföyü içerisindedir. Ayrıca şubeler yakından gözlemlenirse aslında tüm tadilat, tamirat ve küçük orta çaplı inşaat alet edevatı konusunda Tahtakale Spotun ne kadar güçlü bir portföye sahip olduğu kolaylıkla görülebilir. Dolayısı ile eğer ustalık yapan tanıdıklarınız varsa Tahtakale Spotu nasıl bildikleri ve ne sıklıkla şubelerine uğradıklarını sorabilirsiniz.

Tahtakale Spot Zücaciye çeşitliliği konusunda da alternatifsiz bir liderdir. Her şubede sadece su bardağı çeşitlerinden oluşan en az 10 metre uzunluğunda ve en az dört kat raftan oluşan bir reyon mevcuttur ve tahminen 50 çeşit su bardağı sergilenmektedir. Tüm metal, plastik, cam, tahta, çelik, alüminyum, kumaş ve karma ürünler en geniş yelpaze ile Zücaciye Reyonunda yerlerini almışlardır.

Dayanıklı Tüketim, Elektrikli Küçük Ev Aletleri ve Elektronik Eşyalar Tahtakale Spotun vazgeçmeyeceği önemli bir ürün grubunu oluşturmaktadır. Günümüzde bu tür ürünler için özel mağazalar açılmış bulunsa bile bu kadar geniş bir portföyü ve diğer perakende kategorilerini aynı mekan ve ortamda bulundurabilen bir firma henüz yoktur. Müşteriler şubelere her gelişlerinde mutlaka bu gruptan da alışveriş yapmadan şubeden ayrılmamaktadırlar. Bu grupta her fiyat seviyesinden ürün ve marka bulunmakta ve çok geniş bir ürün yelpazesi sergilenmektedir.

Oyuncak reyonlarında ise oyuncak konusunda çalışan ihtisas marketlere taş çıkartacak bir ürün ve marka çeşitliliği göze çarpacaktır. Plastik, küçük, büyük, pilli, elektrikli, metal, natürel ve daha birçok özellikte ürünler çok çeşitli fiyat seviyelerinde bu reyonlarda yerini almıştır. Oyuncakların deneyerek alınması konusunda her türlü imkan müşterilere sağlanmıştır.

Yılın her ayında sanki okul açılış sezonundaki gibi ürün çeşitliliği olan tek perakende şirketi Tahtakale Spottur. Sadece okul eğitim ve okul ürünleri değil tüm işyeri ve ofis baskılı defter ve evrakları da şubelerde bulunmaktadır. Kırtasiyedeki en geniş ürün yelpazesi Tahtakale Spotta bulunmaktadır. Müşterilerinin bu konudaki her türlü ihtiyaçlarını düşünen Tahtakale Spot yıl boyunca kırtasiye reyonlarını küçültmeden her zaman maksimum ürün çeşitliliği ve bulunurluğu konusunda iddiasını ısrarlı bir şekilde sürdürmekte ve stok yükünü üzerinde tutmaktadır.

Tahtakale Spot; Unlu Mamuller, Pastane Ürünleri, Yufka ve Ürünleri ile Ekmek konusunda hiçbir yerde benzeri olmayan bir sistem geliştirmiştir. Öncelikle tüm unlu mamuller ve ekmek grubu neredeyse tüm şubelerin içerisinde üretilmekte ya da yarı mamul şeklinde SC Grup şirketi olan SECEN firmasının merkezi üretiminden gelen ürünler şubelerde pişirilmekte ve sıcak bir şekilde servis edilmektedir. Hemen hemen tüm şubelerinde oluşturduğu özel köşe ve ortamlarda yufka, bazlama ve gözleme üretimi yapmakta ve yine sıcak ve taze bir şekilde servis edilmektedir. Dolayısı ile “Bakarak Değil Tadarak Alın” felsefesini büyük bir heyecanla tüm şubelerinde uygulamaktadır. Her şubede özel tadım köşeleri mevcut olup müşterilere yine ikinci bir felsefe olan “Lütfen Günlük Tüketeceğiniz Kadar Alın” yaklaşımı ile satış ve servis yapılmaktadır. Tahtakale Spot şubeleri Unlu Mamul Reyon, Tezgah ve Vitrinlerinde satılan tüm ürünler SC Grup şirketleri ya da şube içerisinde üretilmektedir. Unlu mamuller reyonunda bulunan ürünler günlük ve tazedir. Üretimlerinde en kaliteli ham madde ve en iyi marka yarı mamuller tercih edilmekte ve ürün içeriğinde bol miktarda kullanılmaktadır. Tahtakale Spot bu ürünleri aracı kullanmadan kendi bünyesinde ürettiği için çok ucuz fiyatlarla satmakta ve müşterilerinin avantajına sunmaktadır. Müşteriler de Tahtakale Spot da biliyor ki sıcak ve taze ekmek her iki tarafın vazgeçilmezidir.

Manav Ürünlerinin de neredeyse tamamı SC Gruba ait tarım alanlarında üretilmektedir. Bu ürünler hem açık olarak hem de Mevsiminden markası ile satışa sunulmaktadır. Mevsiminden firmasının yüzlerce dönüm tarım arazisi bulunmakta ve bu arazilerde modern tarım teknolojileri kullanılarak ürünler en üst kalitede ve doğallıkta üretilmektedir. Yüksek tonajlı meyve çeşitleri uzun ve titiz araştırma ve incelemeler neticesinde satın alınmakta ve hijyen ortamlarda özel tasarım soğuk depolarda muhafaza edilmektedir. Sebzelerin neredeyse tamamı bünye içerisinde üretilmektedir. Bu ürünler günlük hasat edilip taze bir şekilde şubelere lojistiği sağlanmaktadır. SC Grup yeni yatırımına başladığı dev tesisleri ile profesyonel depolama ve paketleme sistemlerine geçmiş bulunmaktadır. Bu tesislerde ayrıca “Mevsiminden” markası ile toplu tüketim firmalarına ve ihracat yoluyla tüm dünyaya ürün sağlanacaktır. Tahtakale Spot tüm diğer ürünlerde olduğu gibi özellikle manav gurubunda da “kendi evinize götüremeyeceğiniz ürünü satamazsınız” felsefesi ile hizmet vermektedir. Hem mevsimsel hem diğer ürünler tüm yıl boyunca manav reyonlarında en taze en kaliteli haliyle markalı ya da açık olarak mevcuttur.

Tahtakale Spot Kasap ve Şarküteri ürünlerinde tedarik zinciri takibi ve ürün kalite devamlılığına titiz şekilde dikkat etmektedir. Özellikle günlük sevk alınan ürünler ve açık ürünlerin rastgele laboratuar tetkikleri yaptırılmaktadır. SC Grup bünyesindeki Gıda Mühendisleri ve Veterinerler periyodik kontrollerini yapmaktadırlar. Bu ürünlerin sergileme ve sunumlarında hijyen şartlara azami ölçülerde dikkat edilmektedir. En iyi ürünlerin en uygun fiyatlarla satılabilmesi için satınalma görevlileri, ürünleri satın almadan önce üretim yerlerine gitmekte ve tedarikçi üretimlerini yedinde gözlemlemektedir. Saklama koşul ve standartlarına azami ölçülerde dikkat edilmektedir. Her ihtisas kategori reyonlarında olduğu gibi kasap ve şarküteride de işinin ehli ustalar çalışmakta ve işlerine ustalıklarına ek olarak gönül ve zanaatlarını da katmaktadırlar. Müşteriler isterlerse aldıkları ürünleri kendilerine özel işletip tüketime hazır hale getirilmesini ustalarımızdan isteyebilirler.

Su ürünleri ve balık reyonlarında ürünler mutlaka hijyen ve gerekli teknik soğuklukta sergilenmekte ve sunulmaktadır. Her şubede mutlaka buz üretme makinesi bulunmakta ve taze buz ile balık sergilenmesi yapılmaktadır.Av sezonunda deniz balıklar için oluşturulan mezatlara ilgili çalışanlar her gün gitmekte ve en kaliteli ürünleri satın alıp tezgahlara dağıtmaktadırlar. Diğer balık grupları ise saklama koşul ve standartlarına uygun olarak saklanmakta ve en iyi şartlarda satışa sunulmaktadır. Çiftlik balıkları konusunda ise tedarikçiler periyodik kontrol edilmekte ve kullandıkları yem ve yiyecekler konusunda sürekli bilgi alınmaktadır. Tüm Su Ürünleri reyonlarında müşteri satın aldığı ürünleri isterse ustalara ücretsiz olarak temizletip pişirmeye hazır hale getirtebilir.

Tahtakale Spot Tekstil ve Saraciye ürünlerinde faaliyet gösteren firmalardan hiç farklı olmayan bir çeşitlilik ve kalitede hizmet vermektedir. Her bir şubelerin satış alanlarının neredeyse dörtte biri hatta üçte biri tekstil ve Saraciye ürünlerine ayrılmış bulunmaktadır. Tekstil reyonlarında, erkek, kadın, çocuk, genç, büyük beden, abiye, iç giyim, sezonluk, daimi, outlet, deri, saraciye, çanta, valiz ya da markalı tüm ürünler mevcuttur. Çok geniş ürün asortisi ve stok seviyesi ile müşterilere her an yardımcı olacak yetişmiş kadrosu ile hizmet verilmektedir. Bu ürünlerle ilgili olarak müşteri tek tek mağaza dolaşma külfetinden kurtarılmıştır. Hem de her kalitede en uygun fiyat seçeneği ile tercih sayısı çoğaltılmıştır. Bu reyonlarda SC Grup şirketlerinden Kevser Tekstilin ürettiği gömlek, tişört, ev içi kıyafetleri ve pantolonlar da satılmaktadır.

Hediyelik Eşya Reyonları Tahtakale Spotun kuruluşundan beri faaliyette olmakla birlikte son yıllardaki yapılan atılımlarla sektöründe en geniş yelpazeye ulaşmış bulunmaktadır. Binlerce çeşit hediyelik eşya reyonlardaki yerini almıştır. Bu grup ürünlerde tam bir ürün ve Pazar tanımı bulunmadığından hem tedariki hem de ürün kararını vermek gerçekten zordur. Bu sebeplerden ötürü, bu ürünlerde tam bir fiyat algılaması da oluşmadığından Tahtakale Spotun güvenilirliği ön plana çıkmaktadır. Tahtakale Spot bu ürün grubunda da, tüm diğer ürünlerinde olduğu gibi şirket giderlerini dikkate alarak bir fiyatlandırma politikası gütmekte ve özellikle Fahir fiyatlandırmalardan uzak durmaktadır. Müşterilerin bu ürünlere olan yoğun ilgisi de bu politikalarında Tahtakale Spota çok güvendiğini ortaya koymuştur. Bu nedenle bu grup ürünlerde yelpaze ve çeşitliliği arttırma kararı verilmiştir. Tahtakale Spot Hediyelik grubunda bulunan yapay çiçeklerin büyük bir çoğunluğunu kendisi üretmekte ve ilerleyen zamanlarda daha birçok hediyelik eşyayı Neva markası ile SC Grup olarak kendisi üretmeyi planlamıştır. Tahtakale Spotun sattığı hediyelik ürünlerde tüm fiyat gruplarından ürünler bulunmakta ve müşteriye çok geniş bir ürün ve bütçe seçme imkanı sunulmaktadır.

Tahtakale Spot son zamanlarda müşterilerinin de öneri ve yönlendirmeleri ile öncelikle geniş alanları olan şubelerinde olmak üzere, Ev Dekorasyonu ve Mobilya grubu ürünleri de satışa sunmuştur. Bu ürün grubu alanında, orta gelir kesimi müşterilerin gelirleri ve ihtiyaçları dikkate alınarak geniş bir ürün yelpazesi ile oturma odası, yatak odası, çocuk odası, misafir odası, banyo ve mutfak mobilyaları ile tek başına gardırop, yatak, portmanto, öğrenci çalışma masası, perde, jaluzi, ev tekstili, sehpa, TV Koltuğu, Oturma Grubu ve havlu grubu ürünlerle hizmet verilmektedir. Bu grup ürünlerde bir ailenin evinde ihtiyacı olabilecek tüm ürünler geniş yelpazelerle mevcuttur. Ayrıca grup şirketlerinden Kevser Tekstilin ürettiği Mone marka ev tekstilleri ve SC Elite marka havlu grubu da bu ürünler içinde yer almaktadır.

Tahtakale Spot, kuruluşunda ve büyümesinde hayati yeri ve önemi olan Anahtar ürün ve hizmetlerini de tüm şubelerinde taviz vermeden bulundurmaktadır. Anahtarcılık sektörünün en geniş ürün yelpazesi ve marka çeşitliliği ve titiz anahtar yapım hizmeti yanında Tahtakale Spot kurulduğundan beri kilit açma ve onarım hizmetleri de evlere servis olarak da verilmektedir. Şubelerde Anahtar reyonu ve standına özel bir önem verilmekte ve tasarım ve hizmet de nostaljik bir ambiyansta verilmektedir.

Tahtakale Spot, şubelerinde Gözleme ve Yufka Evi köşesi oluşturarak sektöründeki farklılık ve İnovasyon konusundaki üstünlüğünü bir defa daha ispatlamıştır. Bu köşeler “Gözleme Evi” ismi altında işletilmekte olup tamamen ruhuna ve orijinalliğine uygun bir yaklaşımla tesis edilmiş ve üretim ve satış da bu ruha uygun olarak devam etmektedir. Burada çalışanların ahşap ortamda ve zeminde yapılmış olan köşede yine aslına uygun tabla üzerinde yapılan ve elektrikli saclar yardımı pişirilen ve kaliteli köy unlarından ürettikleri gözleme, bazlama ve yufkalar hem taze hem de sıcacık satışa sunulmaktadır. Yufkalar ister kuru isterse de ıslatılmış olarak satın alınabilir.

Tahtakale Spot müşterilerinin kendine olan güveninin fakında olup bu bağlamda Özel Etiketli Ürünlerin (Private Label) çoğaltılmasına hız vermiştir. Halihazırda Tahtakale Spot markası ile; kağıt grubunda peçete, havlu, tuvalet kağıdı ve ıslak mendil satışı yapılmaktadır. Sıvı temizlik ürünleri grubunda ise; bulaşık deterjanı, sıvı el sabunu, kir ve pas sökücü, çamaşır suyu vb. ürünler bulunmaktadır. Temizlik bezleri gurubunda ise mikro fiber temizlik bezleri mevcuttur. Kuruyemiş çeşitleri olarak da; ay çekirdeği, kabak çekirdeği, sarı leblebi, beyaz leblebi, kabuklu yer fıstığı, kabuklu fındık, Antep fıstığı ve kokteyl kuruyemiş bulunmaktadır. Süt ürünleri grubu ürünler ise ayran, kova yoğurt ve tava yoğurdu olarak satılmaktadır. Yoğurt üretiminde yöntem olarak atalarımızın yaptığı sistem benimsenmiş ve birebir uygulanmıştır. Diğer üretilen tüm gıdalarda olduğu gibi yoğurtta da kesinlikle yapay maddeler kullanılmamaktadır. Yoğurdun üretiminde yaklaşık 1.5 katı süt kullanılmakta ve pastörizasyon işlemi dışında hiçbir işlem yapılmamakta olup doğal mayalanma ürün ortaya çıkmaktadır. Çok kısa zaman içerisinde; bakliyat, işlenmiş et ürünleri, dondurulmuş ürünler, bisküvi, çikolata, baharat, toz temizlik ürünleri, tekstil, saraciye, kozmetik vb. gruplarda özel Tahtakale Spot etiketli ürünlerin ürettirilmesi ve satışına geçilecektir. Ayrıca SC Grup bünyesindeki şirketler tarafından üretilmiş Secen, Mone, SC Elit, Kevser, Evim, Mevsiminden, Neva, Tahtakule, Evim Yapı Market markalı ürünler de şubelerde satılmaktadır.

Secen Şirketi tüm unlu mamuller ve pastane grubu ürünler, mantı, çiğ köfte, yufka ve yufka ürünleri, dondurma, lokum, tahin, tüketime hazır et ürünleri ve yemekler gruplarını üretmekte ve bu ürünlerin tamamı Tahtakale Spot şubelerinde hem Secen Markalı hem de açık olarak satılmaktadır. Mone ve SC Elit ürünleri ise yine grup şirketlerinden olan Kevser Tekstil tarafından üretilmektedir. SC Elite marka giyim ve konfeksiyon ürünleri, Kevser marka iş kıyafetleri ve Mone marka ev tekstili ürünleri üretilmekte ve şubelerde satılmaktadır. Evim Yapı Market marka alçı vb. inşaat sarf malzemeleri üretilmekte ve şubelerde satılmaktadır. Mevsiminden markası ile ise sebze, meyve satılmakta ve bakliyat, kuruyemiş ve baharat üretimi ve satışı devreye alınmaktadır. Neva markası ile yapay çiçek, Tahtakule markası ile de oyuncak ve eğitim ürünleri satışı çok kısa zamanda başlatılacaktır.